Okazuje się, że odpowiedź jest stosunkowo prosta.
Właścicielem "tęczy" jest Instytut Adama Mickiewicza, który ze wszystkich sił stara się "promować polską kulturę", aż Polska stanie się "kreatywnym zagłębiem", dzięki czemu nastąpi "wzrost marki Polska" oraz wzrośnie "efektywność komunikacji brandu Polska".
I nic Wam nie zmyślam -- tak jest tam napisane.
Nie wiem wprawdzie, jak bardzo owa "tęcza" promuje zagłębie aż do wzrostu brandu marki, najwyraźniej jednak komuś to odpowiada.
A dlaczego "tęcza" jest odbudowywana z takim uporem? Wystarczy rzucić okiem na Radę Instytutu Adama Mickiewicza, których to osób facjaty można obejrzeć tutaj.
No i chyba wszystko już jasne. Poza jednym. Co na to Adam Mickiewicz?
P.S. Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy.
Skoro "Tęcza" to INSTALACJA, to czy "Płonącą tęczę" możnaby zakwalifikować jako PERFORMANCE?
Wilk syty i owca zaspokojona. :)